Dag allemaal
Wij kunnen terugzien op een prachtige reis. Het is een ongelooflijk mooi land met veel ruimte; alles ziet er fris en schoon uit. En wat een stilte! Het is wel weer even wennen in het drukke Nederland en alle hectiek.
We hebben de route volgens mijn schema gereden. En dat is goed bevallen. Die “extra” dag op het Noordereiland hebben we benut voor een rustige tocht naar Wellington (in etapes.) En, wat ook niet onbelanglijk is: we hebben bijzonder mooi weer getroffen. Weliswaar kwamen we in de nacht in Auckland in stromende regen aan en de volgende dag was het ook nog regen, maar daarna (op een halve dag en avond na) alleen maar mooi weer. We beseffen ons wel dat het mooie weer ook onze reis ten goede is gekomen. Op elke locatie namen we het mooie weer mee, leek wel, want niet alle reizende Nederlanders waren zo fortuinlijk met mooi weer.
Nog een paar tips voor volgende bezoekers: we zagen op het vliegveld in Auckland dat er ook een hotel transfer bus was. Toen we daar naar vroegen zei een taxichauffeur dat dit niet juist was en wees ons op de plek van waaruit wij per taxi moesten vertrekken. Nu midden in de nacht, wil je alleen maar naar je bed. En hup dan maar een taxi. Dat kostte ons NZ 80, terwijl wij in het hotel vernamen dat de prijs van een hotel transfer NZ 25 p.p. is. Deze kwam vrijwel na onze aankomst in hotel ook al aan. Dus daar konden we NZ 30 op besparen. Wel handig als deze info aan toekomstige reizigers bekend is. (Commentaar Great Pacific Travel in de reispapieren treft u alle transfer mogelijkheden in Auckland waaronder indicatieprijzen voor taxi & de genoemde shuttleservice)
Zoals je al aangaf, is Apollo een driesterren camperverhuurder. Dit moeten wij beamen. Bij het ophalen van de camper werd vrij snel alles doorgenomen. Elk plekje, deukje en krasje werd zo’n beetje weggewimpeld met “niet zo belangrijk”. Terwijl bij inlevering van de camper in Christchurch de betreffende dame elke krasje, deukje oplettend aanwees en bekeek.
Helaas hadden wij onderweg schade met de camper opgelopen: waarschijnlijk een zwiepende tak die een kras over de breedte van de camper had gemaakt. Hoewel wij all risk verzekerd waren, gingen zij toch in eerste instantie heel uitvoerig daarover beraadslaan. Uiteindelijk moesten wij een schadeformulier invullen, de schade werd gedekt door de verzekering, maar we moesten wel weer NZ 70 voor administratiekosten betalen. Een beetje vreemd als je al zoveel extra geld voor een verzekering moet betalen. De administratiekosten zouden wij via onze reisverzekering kunnen declareren, zo vermeldde ze ons. Dat moeten wij nog gaan doen. Ik ben benieuwd of zij nog iets uitkeren.
Daarnaast zei de man bij aflevering dat de inventaris klopte: je gaat er dan vanuit dat alles in de camper zit. Maar nee, ik had alleen een steelpannetje en koekenpan + twee deksels om mee te koken. Er waren ook geen wijnglazen, alleen twee waterglazen. (Na twee weken hoorden wij van een ander Nederlands stel dat zij alle ontbrekende zaken zelf mochten kopen en dat zij dat later bij Apollo konden declareren. Is ons dus niet verteld.)
Maar goed, ik heb alles kunnen koken wat wij wilden met het steelpannetje en de koekenpan. Dat was verder geen probleem.
Maar ons advies is: om toch alles heel rustig zelf te checken en de tijd te nemen, ook als de medewerker zogenaamd geen tijd of haast heeft.
(Commentaar Great Pacific Travel: Bovenstaande zaken zijn goede voorbeelden waarom wij Apollo als 3 sterren verhuurder kwalificeren. In het algemeen zijn de campers goede moderne campers maar qua service gerichtheid & afhandeling laten ze soms steken vallen. Ook bevatten hun huurvoorwaarden veel uitzonderingsgevallen waarbij geen dekking is. Ze hanteren hun voorwaarden strikt en zullen snel geneigd zijn administratiekosten aan u als klanten door te belasten volgens hun huurvoorwaarden. We hebben klanten Swaager een attentie toegestuurd vanwege het ongemak. Voor toekomstige klanten raden we aan altijd contact op te nemen met de verhuurder indien zaken uit de inventaris ontbreken. Vaak krijgt u dan toestemming om tot een bepaald bedrag de ontbrekende spullen aan te schaffen. Apollo is op de hoogte gesteld van de ervaring bij het ophalen van de camper en heeft toegezegd personeel beter te instrueren).
Het B&B in Harewood was prima en Sue en Gregg waren bijzonder attent en de bedden heerlijk. Dat was fijn na zoveel nachten in de camper. Want het matrasje in de camper was erg dun en de planken erg hard!
Op de terugweg van Christchurch naar Amsterdam, hadden wij in Singapore een overstaptijd van 7 uur. Voor ons was het bij aankomst in Singapore al tijd om te gaan slapen: we hebben ook nog geprobeerd een paar uur te reserveren in het transithotel maar dat zal vol. Dan blijken 7 uren toch wel lang. Dit hebben wij ons vooraf totaal niet gerealiseerd. Nu zou ik zeggen: boek een paar uur in het hotel, al lig je maar even een tijdje op een bed. Was heerlijk geweest.
Dit waren de tips.
We zijn nog helemaal vol van onze reis en nog erg aan het nagenieten.
nog bedankt voor alle adviezen, we kunnen terugzien op een heel mooie vakantie!